Au pair - Co zařídit před odjezdem

Další z mých rad co se zařizování Au pair pobytu týká. Nejsem žádný expert a přiznám se, že jsem to všechno taky googlila nebo našla na jiným blozích/stránkách nebo se to dozvěděla od agentury. Ale budu se snažit shrnout to co jsem zjistila a co je podle mě důležité.

Za prvé bych chtěla říct, že si nemyslím, že jet přes agenturu je zbytečné. O mé spokojenosti s agenturou se ještě rozepíšu v samostatném článku. Ale já sama bych si na vlastní pěst rodinu hledat nechtěla, je to dost riskantní a nemáte žádné záruky a můžete ve finále prodělat víc peněz než byste dali agentuře. Dokonce jsem tady potkala holčinu z Dánska, která přes agenturu nejela a s rodinou nebyla spokojená, takže po měsíci tady si hledá práci na vlastní pěst. Ale když máte agenturu a s rodinou nejste spokojeni, agentura Vám zajistí rodinu novou, takže si myslím, že za ty peníze to stojí. Já jsem jela s agenturou COOLAGENT, která nenabízí jenom Au pair pobyty, ale i jazykové pobyty, studium v zahraničí, práci v zahraničí nebo work&travel.

1. Pojištění

Zaprvé teda pojištění - Já si zařizovala cestovní pojištění přes agenturu, platí v rámci Velké Británie na jeden rok a stálo mě kolem 4300,-. Je to pojištění vyloženě pro au pair pobyty a zahrnuje léčebné výlohy, odpovědnost za škodu, pojištění zavazadel, zrušení nebo přerušení cesty a dokonce i zubaře. Je od ERV (Evropské pojišťovny), ale holky, které jely přes Student Agency mají pojištění od Alianz tuším a měli to levnější.



2. Odhlášení od zdravotní pojišťovny

Pokud jedete do zahraničí na více jak 6 měsíců, vyplatí se Vám když se odhlásíte od zdravotní pojišťovny. Nám se tedy teď objevil problém, protože jedeme na Vánoce domů a nevíme jak to máme s pojištěním udělat, protože pokud se vrátíte domů dříve než po 6ti měsících, měli byste se správně ke zdravotní pojišťovně přihlásit, ale tím pádem doplatit tu dobu, co jste byli pryč. Od agentury jsme se dozvěděli, že další možnost je pak připojistit se v UK cestovně do Česka, ale to je taky složitější, protože každá pojišťovna tady to má jinak a některé chtějí, abyste byli obyvateli UK nebo tu pobývali aspoň 6 měsíců a byli tu zapsáni u doktora. 

3. Letenka

O tom už jsem se rozpovídala tady, ale na případné dotazy se můžete zeptat. Letenku jsem si zařizovala sama, ikdyž mi agentura nabízela, že mi ji obstarají.

4. Pas/Občanka 

Před odjezdem do zahraničí byste si měli zkontrolovat platnost vašich dokladů. A pokud Vám končí dříve než za rok, doporučuji si zařídit nový. Pokud vám končí během 6ti měsíců máte to zadarmo, pokud je to ale déle, tak za pas jsem platila 600,- a občanka myslím stojí 500,-.

5. Plná moc

Důležité také je, aby jste si zajistili plnou moc pro komunikování s úřady, bankami, poštou atd. Nejlépe někdo z nejbližší rodiny, u nás má plnou moc na mě taťka. Zařizování to není úplně nejrychlejší takže to nenechávejte na poslední chvíli. Plnou moc musíte nejdříve sepsat a pak ověřit podpis na úřadě, kde Vám to sice udělají na počkání, ale je kolem toho podle mě až zbytečně moc běhání (i když proti anglickým úřadům je to nic).

6. Doktoři

Před delším odjezdem byste si také měli zajít na kontroly k zubaři, očnímu, gynekologovi, kožnímu... Je to mnohem lepší než pak hledat doktora tady. Většina rodin to prý dělá i tak, že vás zapíše ke svému rodinnému doktorovi.

7. Bankovní účet

V bance byste se měli poradit jaké poplatky platíte v zahraničí, jak to máte s placením kartou v zahraničí a podobně, případně si to dozařídit. Další možností je pak založit si účet tady, což ale taky není úplně jednoduché (v Anglii mají všechno složité). Chtějí po vás doklad totožnosti a adresu, na které bydlíte, s tím, že to musíte nějak potvrdit. Nejjednodušší způsob je když s Vámi půjde někdo z rodiny, to by u většiny bank mělo stačit. Nám se ale v Barclay's stalo, že po nás chtěli National insurance number (číslo, které potřebujete když chcete v Anglii pracovat, ale jako Au pair ho mít nemusíte), kvůli kterému si musíte domluvit schůzku na úřadu práce a je to všechno hrozně zdlouhavé. Výhodou je, že když už si účet v Anglii založíte, tak na něm nejsou žádné poplatky.


uf, takže tohle by byly takové moje tipy, doufám, že jsem na něco nezapomněla:)
 na jakékoliv otázky Vám ráda odpovím.

Mějte krásný den a ještě lepší pobyt, ať už v Anglii nebo kdekoliv jinde! K.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Black and white

Au pair - moje zkušenost s agenturou COOLAGENT